Iga ettevõtte tuumaks on tema inimesed. Millest alustada, kui on vaja meeskond moodustada? Kas loote ettevõttesisese meeskonna või pöördute ennast tõestanud, kogenud värbamisfirma poole, kes teeb Teie eest selle raske töö ära? Võib-olla eelistate kasutada mõlemat varianti?

Ettevõttesisese värbamisosakonna eeliseks on võimalik kulude kokkuhoid ning samuti võimalus omada asutusesisest meeskonda, kes sõna otseses mõttes elab ja hingab ettevõtte kultuuris. Vaatamata nendele eelistele on siiski võimalik, et värbamisfirma kasutamine osutub paremaks variandiks.

Alljärgnevalt esitame 8 põhjust, miks eelistada värbamisfirmat majasisese värbamisosakonna asemel:

  • Välise värbamisfirma kasutamine võimaldab Teil kasutada suuremat meeskonda paremate vahenditega aidates värbamisprotsessile kaasa. Firma määrab meeskonna vastavalt Teie vajadustele, sealhulgas kontohalduri, värbajad, hankijad, värbamiskoordinaatorid ja muud töötajad vastavalt vajadusele. Teil on võimalus kasutada kõige ajakohasemat otsingutehnoloogiat, sealhulgas kandidaatide järgimise tööriistu, meetrikat jms., ning hüvitusformulare, soovitusi, sisselogimisvorme ja andmebaasi tuhandete kandidaatidega, kellega alates esimesest päevast alates ühendust võtta. Kõige selle asendamine asutusesisese meeskonnaga võib-olla keeruline ja kulutada väärtuslikku aega.
  • Värbamisfirma teeb tavaliselt kõik algusest lõpuni ära. Ühe kõne abil saate käivitada täiskäigul otsingu, mis hõlmab kogemusi, sidemeid ja tehnoloogiat eesmärgiga tuua Teie ettevõttele koheselt kasu.
  • Värbamisfirma jaoks on see põhitegevus. Firma kasutamine on hea mõte, kui värbamine pole teie põhitegevuseks.
  • PASSIIVSED KANDIDAADID. Enamikul ettevõttesisestel personalitöötajatel ei ole võimekust passiivseid kandidaate otsida. Neil kas ei ole aega või kortsutaksid selle peale kulmu nende konkurendid, kui nad teistes firmades töötavate inimestega ühendust võtaksid. Välised firmad, näiteks Ameerika Ühendriikides tegutsev värbamisfirma Tri-Search, uhkustavad, et nad on võimelised parimaid passiivseid kandidaate identifitseerima, neid meelitama ja tööle võtma. Oluline on see, et firma oleks ennast tõestanud passiivsete kandidaatide värbamisel selles kandidaatide-juhitud turul.
  • Hea värbamisfirma täitab olulised ametikohad 60 kuni 90 päeva jooksul või isegi kiiremini. See võib võtta aasta või rohkem, et üles ehitada ja/või tööle võtta asutusesisene meeskond, kes töö ära teeks.
  • Kuigi majasisene personaliosakond tunneb Teie firmat tõeliselt, siis on hea mainega värbamisfirmal vahendeid Teie firma tundmaõppimiseks ja nad on isegi võimelised looma uue brändi. Värbamisfirmal on samuti tööriistu, mis aitavad Teie firmale brändi luua tööotsingute osana, mis tagab brändi ja töökuulutuse kooskõla. Samuti on võimalik pakkuda lisavõimalusi turunduse vallas, nagu näiteks kandidaatide videod ja ettevõtte ülevaated.
  • LÄBINÄGELIKKUS & PARTNERLUS. Mõnikord saadakse parim tagasiside väljastpoolt. Kõrvalise firma kasutamine annab ettevõtte juhtidele võimaluse asju uue nurga alt näha. Kolmas osapool saab anda tagasisidet nii ettevõtte, inimeste kui ka toimingute kohta. Tuleks luua partnerlus, mis tooks kasu mõlemale poolele nii positiivse asutusesisese õhkkonna kui ka põhialuste poolest.
  • Võib tunduda, et ettevõttesisese osakonna ehitamine on kuluefektiivsem. Vaatamata sellele pole võimalik võrrelda kogemusi, tehnoloogiaid ja tööriistu, mida saate välise meeskonnaga. Kogenud värbamisfirma esitab alati hinnakujunduse pikaajaliste garantiidega, mis tagab kõrgeima kvaliteediga töötajate leidmise.

Mõnikord nõuab värbamisprotsess mõlemat ning vaja on kasutada nii ettevõttesisest kui ka majavälist värbamist kombineeritult…Kui te kaalute endiselt personaliosakonna ümberkolimist või ülesehitamist, siis majavälise eksperdi kasutamine on kindlasti heaks alternatiiviks.

Usaldusväärne partner võib üleminekul abiks olla:

  • Andes detailse ülevaate praegusest personaliosakonnast;
  • Andes detailse ülevaate (eesmärgid) personaliosakonna tulevikust;
  • Toiminguteks vajalike dokumentide ja tavapäraste tööprotseduuride kirjeldus;
  • Tööriistade, mallide ja meetodite arendamine ning defineerimine;
  • Nõuetekohase juhtpaneeli, mõõdikute ja KPI (peamised võtmenäitajad) tagamine;
  • Koolituse uute arengusuundadega vastavusse viimine.

Välise värbamisfirma palkamiseks on tavaliselt vaja tekitada olukord, milles võidavad mõlemad osapooled. Kõige tähtsam on ennast siduda õige partneriga, kes pakuks sobivat professionaalsust, hinda ja kontseptsiooni elluviimist.

Allikas: Tri-Search